AntiInformatika


Nem informatika ellenes blog. Antiról és informatikáról. (Nem)mindennapi érdekességekről, problémákról és megoldásukról az informatika és Anti háza tájáról.

Mai csoda

2008.01.17. 13:03 | NobodyBuilder | 1 komment

Minap behoztak hozzám egy indián füstjelekkel kommunikáló gépet. Gondoltam, hogy a tápja kinyiffant, tápot cseréltem benne, de sajna továbbra se éledt fel, elszomorodtam. Vajon még mit rántott magával a táp az örök bitvadászmezőkre? Szemrevételeztem az alaplapot. Sajna elkárhozott... pedig jó kis Asus alaplap volt.
Eléggé látványosan nyírta ki. (Kattintva még nagyobb méretben látható a leégés...)

Burned SouthBridge

Új táp és alaplap. Ugye a proci socket 478-as, manapság már nem jellemző, hogy minden sarkon ilyen alaplapba botlik az emberfia. De sikerült szereznem egy jó ASRock P4i65G alaplapot, AGP-s, 478-as 2 db DDR-RAM foglalattal, minden követelménynek megfelel. Úgy hallottam, hogy az ASRock az Asus "gyereke" és általában csak dícsérték ezeket az alaplapokat. Majd kiderül.

A csoda

Beszereltem a tápot meg az alaplapot, a gépen XP volt előzőleg. Bepróbálkoztam, hátha elindul. Ugyan miért ne csinálna egy jó kis kékhalált. Nem is lepődtem meg, alaplap csere után ez szokásos. Valamilyen felsőbb sugallatra elindítottam csökkentett módban is. Jópár perces kerregés után ismét kékhalál, de lassú voltam és nem kapcsoltam ki, így utána normál üzemmódban elkezdett bebootolni a gép, és el is indult... Ez csoda. Azóta tökéletesen működik, felismerte a hardvereket, felraktam a drivereket hozzá.

Megúsztam ezzel egy javító telepítést és az utána következő driver és windows update telepítgetést. Ami nem is szokott mostanában sikerülni. A windows update letölti az összes frisítést, elkezdi telepíteni őket, de egyiket sem tudja felrakni. Pár napig küzdöttünk ennek a problémának a megoldásával Á. barátommal. A megoldás a dial-a-fix programocska, ami rendbeteszi a windows updatet és még jópár egyéb windows-os nyűgöt. Többek között a COM/ActiveX objektum hibákat és hiányzó registry bejegyzéseket, SSL, HTTPS, és titkosítási szolgáltatásokkal kapcsolatos problémákat is. Működik 98, 98SE, Me, 2000, XP és 2003 alatt. Én mindent ki szoktam pipálni, lesz ami lesz alapon :-). Eddig bevált. Ajánlom.

Dial-a-fix program
Javító telepítés után, ha nem megy a windows update...dial-a-fix!


Update egy szusszra

Aki szeretné meggyorsítani a windows update felrakását, főleg több gépre, annak ajánlom az AfterFixProjekt-et amit a www.msw.hu oldalról lehet letölteni. Mindig tartalmazza az összes aktuális frissítést XP és Vista rendszerekhez. Egyetlen fájlt kell csak letölteni (regisztráció szükséges hozzá) és utána ezt adathordozóra kiírva fájdalommentesen lehet több gépen is updatelni. Az oldalon ezen kívül található még jópár windowsos írás, és letöltések (driver, felhasználói programok, office és windows updatek/javítások). Van fórum is ahol szívesen segítenek mindenki ügyes-bajos dolgán. Használjátok egészséggel.

Voltam A.

A bejegyzés trackback címe:

https://antiinformatika.blog.hu/api/trackback/id/tr65300783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bencebocvagyok 2009.01.08. 16:08:36

P4i65G nagyon jó alaplap ahhoz képest, hogy csak egy Asrock. Kettőt is vettem vagy két éve, és betonstabilak. (Az egyik elődje valami Via chipsetes deszka volt, annál ezerszer jobb.)
süti beállítások módosítása